wtorek, 30 września 2014

KROKIETY Z KAPUSTA, PIECZARKAMI I SEREM

Dziś miałam dość pracowity dzień :) Była drożdżówka, są i krokiety. Uwielbiane przez mojego męża z kapustką kiszoną, pieczarkami i serem żółtym.

Składniki na ciasto naleśnikowe:
  • 1 l mleka
  • 250 ml wody gazowanej
  • 2 jajka
  • 500 dag mąki
  • łyżka oleju
  • łyżeczka soli
Wszystkie składniki miksujemy na jednolite ciasto. Jeżeli jest zbyt gęste dolewamy mleko lub wodę. Ja swoje smażę na specjalnej patelni do naleśników, bez dodatku tłuszczu. Jeżeli nie mamy takiej patelni, smażymy na zwykłej dodając przy każdym naleśniku kapkę oleju. Smażymy z obu stron na złocisty kolor.

Składniki na farsz:
  • 1,5 kg kiszonej kapusty
  • 0,5 kg pieczarek
  • 2 cebule
  • 500 g sera żółtego
  • 2 łyżki sosu pieczarkowego
  • pieprz
  • sól
Kiszoną kapustę pokroić, 3 razy wypłukać. Zagotować, odcedzić i jeszcze raz zagotować. Po zagotowaniu odcedzić i zostawić do przestygnięcia. Pieczarki pokroić, wypłukać. Cebulę pokroić w kostkę, zeszklić na margarynie, dodać pieczarki i dusić. Dodaję sól i pieprz do smaku. Ja duszę do momentu, aż zrobią się miękkie. Odlewam wodę, tak aby odrobinka na dnie została. Żeby zaostrzyć smak pieczarek dodaję 2 łyżki sosu pieczarkowego lecz nie jest to konieczne. Pieczarki odstawiam do przestygnięcia.
Ser trę na tarce o grubych oczkach. Jeżeli kapusta i pieczarki przestygły mieszam je z serem żółtym. Jeżeli jest potrzeba doprawiam farsz solą i pieprzem. Dobrze mieszam.


Wykonanie:

1.  


2.


3.


4.


Z podanych składników wyszło mi 25 krokietów.


Przed każdym podaniem obtaczam w jajku, bułce tartej i dopiero smażę. Ponieważ na ciepło (nie odgrzewane) są lepsze, ser się rozpuszcza. W domu jadamy z ketchupem.






2 komentarze:

  1. Zrobiłaś moją ulubioną potrawę, nieco czasochłonną ale jaka pyszną...mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo czasochłonne, a w momencie się rozchodzą :) Ale jednak to cieszy :)

      Usuń